Dokonalý deň na Königsee

Do série dokonalých víkendov a dňov mi nedá nezaradiť aj Königsee. Je to skôr podvýlet, ktorý radím absolvovať ako súčasť iného výletu. Veľa ľudí, ako aj my, spojilo Horné Rakúsko s výletom na Königsee. Ale pokojne si myslím, že by sa Königsee dalo spojiť aj s výletom do Mníchova, ktoré je taktiež super mestom. Nebola som tam teraz síce už viac rokov, ale pred možno 8 rokmi som tam bývala dosť často a Mníchov má čo ponúknuť.

Dnes však zostaňme pri Königsee a je už len na vás s čím to spojíte.

My sme sa na Königsee rozhodli ísť jedno krásne sobotné doobedie. Z Rußbach am Pass Gschütt, kde sme boli ubytovaní, trvá cesta asi hodinu. My sme sa ešte zastavili po nejakú vodu a proteínové tyčinky v obchode, takže so všetkým všudy nám až po zaparkovanie mohla cesta trvať tak hodinu a pol. Na miesto činu sme prišli okolo 11tej. Zaparkovať sa dalo celkom v pohode na veľkom parkovisku kúsok od jazera. Čo mňa prekvapilo, celodenná tarifa na parkovanie bola 5€. Veľmi smiešna suma :D.

Keby to nie je také lacné, tak by sme možno aj zvažovali kratšie parkovanie, ale takto sme si povedali, že what the hell. A ešteže, lebo namiesto troch pôvodných hodín, ktoré sme si mysleli, že na tomto mieste strávime, sme nakoniec boli na Königsee celý deň :D.

V prvom rade sme teda prišli k jazeru – asi 5 minút od parkoviska. Pomotkať, najesť sa, dať si drink alebo si kúpiť suveníry, viete už aj tu. My sme sa ale rozhodli ísť na mini prechádzku k vyhliadkovni Malerwinkel, kde sa nám naskytol prvý krásny pohľad na jazero. Prechádzka je to asi 20 minút, nič závratné.

Výhľad Malerwinkel

Odtiaľ však viete ísť ešte vyššie. Dokopy to trvá cca 45 minút a dostanete sa k ešte krajšiemu výhľadu – Rabenwand. Za mňa to určite stálo za to, najmä preto, že to nebolo nič náročné a aspoň sme mali menšiu turistiku.

Výhľad Rabenwand – výhľad je položený vyššie a teda vidíte viac jazera a menej stromov

Z Rabenwandu sme potom zvolili druhú cestu dole, ktorá nás zaviedla až späť k parkovisku a k lanovke Jennerbahn. Tou sme sa plánovali neskôr vyviesť a užiť si ešte ďalší výhľad na jazero. Bola však asi len jedna hodina, tak sme si povedali, že najprv pôjdeme na loď a k lanovke sa ešte vrátime, nakoľko tá jazdila do 6tej.

Posledná jazda ide počas leta dole o 18:00 – tento čas platí do konca septembra. Od októbra do začiatku novembra sa posledná jazda dole z výhliadkovne presúva na 17:00 a v zimnej sezóne (od konca novembra) ide posledná jazda o 15:50. A len pre info, väčšinu novembra je lanovka zatvorená, som zistila.

Ale späť k nášmu výletu 😀 Tak sme teda šli zabezpečiť si lístky na loď. Tu máte dve možnosti. Buď si kúpite lacnejší lístok na zastávku St. Bartholomä alebo ako my, drahší na zastávku Salet (Fischunkelalm/Obersee). Lístok na St.B. stál 16,80€ (pre dospelého) a lístok na Salet bol 20,20€. Platiť sa dá aj kartou. Ja som od začiatku túžila vidieť Obersee, takže u nás nebolo o čom. Lístok si zakupujete na presný čas a nástupište (sú tam dve). Na to, že na jazere bolo dosť ľudí, lístok sme dostali na loď, ktorá vyrážala už asi o pol hodinu. Tak sme si posedeli pri jazere zatiaľ a trošku si schladili nožky v jazere.

Čakanie na loď

Čo sme nečakali je, že cesta na Obersee loďou trvá 50 minút. Cesta na St.B. trvá 35 minút. To nám jemne narušilo plány a už vtedy sme predpokladali, že lanovku už pravdepodobne nestihneme. Naivné optimistické dieťa vo mne, samozrejme, rátalo, že ak sa zdržíme na Obersee len pol hodinku, tak lanovku s prehľadom stíhame. No … takto vám poviem … nestíhate to, lebo pol hodina na Obersee nestačí 😀 Navyše, ak máte kúpený lístok až na Salet, viete vystúpiť aj na stanici St. Bartholomä a pomotkať sa aj tam. Potom na rovnaký lístok len počkáte na ďalšiu loď, ktorá ide ďalej na Salet. Prípadne, ak máte čas, viete to spraviť aj opačne, že pri ceste zo Saletu na pôvodnú stanicu Königsee si spravíte zastávku pri St.B.

Tam je ináč krásny kostol, ale mne osobne ho úplne stačilo vidieť zvonku, z lode.

Zastávka St. Bartholomä a kostol, pre ktorý tu veľa ľudí vystupuje

Ak by som do budúcna mala viac času, asi by som spravila stopku aj na tejto zastávke, ale skôr kvôli jazeru, kúpaniu sa a nejakému pikniku, nakoľko na okolí bolo kopec miest, kde sa dalo užiť si čas a nebyť tak obklopený ľuďmi.

Okolie jazera, kúsok od zastávky St. Bartholomä

Na Königsee si ináč viete prenajať aj vlastnú loďku a sami sa dopraviť na rôzne zákutia jazera. Aj to podľa mňa môže byť zaujímavé, ale určite to vyžaduje oveľa viac času ako sme mali k dispozícii my.

My sme sa teda odviezli loďou až na zastávku Salet. Už len cesta loďou bol zážitok.

Prečo?

Lebo sa vám naskytnú krásne pohľady na jazero.

Výhľad z loďky

Navyše vám lodný „sprievodca“ rozpráva o histórii jazera, o tom aké je hlboké, prihodí k tomu pár vtipov o tom, ako im ľudia vypadli z lode a podobné zábavné historky. Sprievodca však rozpráva v nemčine, takže ak neovládate jazyk, bohužiaľ. Pri polovici storiek som sa strácala aj ja popravde, lebo moja nemčina je už v dnešnej dobe veľmi zanedbaná. Môj spoluputovník však vyzeral, že sa veľmi baví, tak asi to bolo vtipné 😀

Čo mňa dostalo a obaja sme so spoluputovníkom uznali, že bol „zimomriavkový“ moment bolo, keď loď v istom bode jazera zastaví a „sprievodca“ vyberie trubku a začne hrať. Je to nejaký špeciálny bod jazera, kde je super ozvena, teda čokoľvek čo zahrá, počujete zrazu aj z druhej strany a neviem ako to vysvetliť, ale tento moment bola čistá romantika na lodi. Aj zabudnete, že vedľa vás je ďalších 50 turistov a nechávate sa unášať hudbou. Fakt odporúčam.

Po 50 minútach sa ale konečne dostanete na svoju stanicu. Tu je zas viac možností. Viete zostať aj tam, jemne sa pofotiť. Je tam aj reštaurácia/bufet, kde sa viete najesť/osviežiť. To ak nemáte dostatok času.

Pri zastávke Salet

Ak máte aspoň hodinku, viete sa prejsť k Obersee – cesta trvá asi 15  minút. Tam je to tiež pekné, viete sa pofotiť a vrátiť sa späť.

Obersee zo strany bližšie k loďke

Čo však odporúčam ja, je užiť si to naplno. Hlavne, keď cesta trvá 50 minút 😀 Ja som celý čas chcela vidieť aj Fischunkelalm. Proste som videla na Instagrame u kamošky fotky, ktoré ma dostali :D. Keď sme však prišli na Obersee, vyzeralo to podobne ako obrázok kamošky z Fischunkelalm a už som sa celá zhaluzila, že či to len ona zle neoznačila. Predsa len sme sa ale nakopli, že ideme pozrieť aj ten Fischunkelalm, keď už sme tak blízko.

Od Obersee je to asi 45 minút prechádzka po lese okolo jazera. Po tejto ceste je viacero mini zákutí, kde sa viete ísť kúpať, ale my sme si zaumienili dať to až do konca. Asi v polovici cesty som toto rozhodnutie oľutovala, lebo zrazu tam bolo nejak veľa ľudí, plus asi 10 minút cesty bolo po takých hnusných strmých, nie moc rovných a strašne úzkych schodoch. Jemne som asi v tej chvíli začala byť nepríjemná, lebo som už bola hladná, unavená, smädná, všetko. Našťastie sme sa nenechali prekabátiť týmto malým zložitým kúskom a išli sme ďalej a keď sme dorazili k Fischunkelalm boli sme veľmi spokojní.

Fischunkelalm am Obersee – toto je foto, ktorú som chcela 😀
A zase raz mi úplnou náhodou vznikla super fotka 🙂
(Nie je úplne odveci ten môj fotograf)

Čo bolo najlepšie, bola tam taká malá časť, kde sa dalo kúpať a my sme aj tak so sebou celý deň vláčili plavky a deku, že pre istotu. Chviľku sme dumali, ako sa diskrétne preobliecť, ale našťastie tam bola taká reštaurácia/chatka, ktorá mala aj wc-ka. Tak sme to využili a tam sa obaja prezliekli a šup už sme boli pri jazere.

Kúpanie na Fischunkelalm

Ak sa tu chcete kúpať, odporúčam vziať si nejaké topánky do vody, lebo sú tam malé hnusné kamienky a strašne zle sa tam pohybuje. Jasné, môžete si povedať, že nemusím kráčať, keď plávam, ale takto vám poviem. Voda je tam riadne studená 😀

Mala asi 18 stupňov, pri tom vonku bolo tak 30. My sme nakoniec natrafili na nejaké prúdy jemne teplejšej vody, ktoré sme potom naháňali 😀 Sledovať nás asi musela byť celkom sranda, lebo sme v podstate asi pol hodinu stáli v jazere jak dve tupelá a presúvali sa každú minútu o asi pol metra – podľa prúdov 😀 Never mind, však nikto nás nepoznal a my sme sa bavili 😀

Ako tak pozerám, viacero ľudí len tak skôr postávalo 😀 Asi tiež hľadali teplé prúdy…

Po tomto svojskom „kúpaní“ sme sa ešte trochu vykotili na deku a oddýchli, ale pomaly sme potom už museli ísť, aby sme stihli poslednú loďku zo Saletu naspäť. Tá mala odchod myslím okolo 17:40. My sme z Fischunkelalm odchádzali okolo štvrtej. Hodina nám trvala cesta späť a keď sme prišli už boli brutálne rady na loďky späť. Odišlo asi 5 lodiek, kým sme sa konečne dostali na radu, ale našťastie chodili po troch 😀 V konečnom dôsledku sme teda asi 20 minút možno čakali, kým sme sa na loďku dostali.

Zastávka Salet a loďka, ktorá vás odvezie na začiatok

Keď sme konečne dorazili späť, boli sme už obaja unavení, a hlavne hladní. Preto sme nezaháľali a najedli sa rovno v reštike pri jazere. Boli tam asi 3 – 4 reštiky, všetky dosť plné. Ceny až také hrozné neboli. Na to, že to bolo priamo na jazere. Nechceli sme ale pre istotu vymýšľať, že sa najeme cestou, lebo už bolo pred siedmou a veľa reštaurácii v menších mestách už medzi 7 – 8 končí prevádzku. A cesta z Königsee do nášho ubytka viedla len cez malé mestečká.

Plus sme deň predtým skončili hladní, lebo sme rovnako v Salzburgu vymýšľali a stále hľadali niečo lepšie, až sme skončili tak, že všetky reštaurácie zatvorili a my sme smutní skončili na zmrzline 😀 Večera jak hrom 😀

Deň na Königsee sme teda skončili fajným nemeckým bravčovým kolenom s ešte lepším pivom a myslím, že obaja sme boli spokojní.

Schweinehaxe musí byť 🙂

Síce sme nestihli Jennerbahn, lebo výhľad z neho vyzeral super, ale napriek tomu nič neľutujem, lebo všetko, čo sme stihli, bolo fantastické. Skuknite si ale na Googli „Jennerbahn Königsblick„, a to je výhľad, ktorý by ste po vyvezení sa Jennerbahnom mali dostať.

Vy, ak by ste mali viac času, určite sa vyvezte Jennerbahnom na výhľad a ešte jeden tip mám. Toto je ináč vec, ktorú veľmi ľutujem, že sme nestihli. Letná bobová dráha alebo ako to nazvať. Asi 20 minút autom od Königsee, nájdete Sommerrodelbahn beim Alpengasthof Hochlenzer. Veľmi kvalitne a zábavne to vyzeralo, ale kým sme sa tam my dotrepali, tak to, samozrejme, bolo zatvorené. Otvorený sú v lete do 18:00. Bol tam však krásny výhľad a akurát bol západ slnka, tak sme si aspoň užili ten, keď už nič iné 🙂

Veľmi jemne je dole vidieť aj kúsoček dráhy

Čo sa mojich odporúčaní týka, určite si vyhraďte ešte dlhší čas ako my a príďte na Königsee čo naskôr, lebo naozaj sa tam dá stráviť veľa času. Hlavne je tam kopec miest, kam si viete spraviť turistiku alebo kde sa viete okúpať, spraviť si piknik … proste si užiť čas, lebo na to, že sme tam my prišli o 11tej doobeda a odchádzali sme o 8mej večer, sme ani zďaleka nestihli všetko a dosť sme sa v podstate naháňali.

Takže určite odporúčam viac času, ale jednoznačne nevynechať Königsee, ak ste kdekoľvek v jeho blízkosti (či už Rakúsko alebo Nemecko), lebo deň strávený tam, jednoznačne bude dokonalý 😉